In dit bericht lichten we de werkijze voor het aanvragen van de continuïteitsbijdrage toe. Dit bericht is een verdere uitwerking over hoe om te gaan met niet geleverde zorg, zoals genoemd in het bericht van 16 april 2020 over de tijdelijke declaratieregeling.
Werkwijze
Aanbieders worden opgeroepen om de zorg zoveel als mogelijk, al dan niet op alternatieve wijze, te laten doorgaan. Er kan een categorie resteren waarbij zorgverlening als gevolg van het coronavirus niet meer mogelijk is.
Landelijk is de afspraak gemaakt dat het in standhouden van het zorglandschap ook in deze fase van cruciaal belang is. Dit betekent dat financiële problemen (het niet meer kunnen betalen van kosten door weggevallen van de omzet) als gevolg van de coronacrisis bij aanbieders voorkomen moeten worden door het bieden van een omzetgarantie.
Zorgaanbieders kunnen een maandelijkse continuïteitsbijdrage aanvragen, in ieder geval voor de periode van 12 maart tot 1 juni 2020.
Download de werkwijze voor het aanvragen van de continuïteitsbijdrage (versie 12 mei 2020) >
Download aanvraagformulier voor de continuïteitsbijdrage (versie 29 april 2020) >
Veelgestelde vragen
In de afgelopen weken en tijdens het webinar op 30 april zijn vragen gesteld over de continuïteitsbijdrage. Ga naar de vragen en antwoorden over de continuïteitsbijdrage >
Webinar
De webinar waarin deze werkwijze is toegelicht en vragen zijn benatwoord, is nu terug te kijken >