Zorgaanbieders en gemeenten in de regio Midden-IJssel/Oost-Veluwe werken samen aan goede kwaliteit van de jeugdhulp binnen een financieel houdbaar stelstel met voldoende sturingsmogelijkheden. De acht gemeenten nodigen u uit om samen terug te kijken op de afgelopen samenwerkingsperiode en de vorm te bespreken waarin we onze afspraken hebben vastgelegd: De regionale raamovereenkomst.
Afgelopen jaar is met een aantal Jeugdhulp- en WMO-aanbieders al gesproken over dit thema. Dat was in de context van de productoptimalisatie, waarbij nu het samenwerkings- en inkoopperspectief centraal staat.
2 online-bijeenkomsten
Dit doen we door 2 online-bijeenkomsten te organiseren voor jeugdhulpaanbieders. Het resultaat van deze gesprekken is onderdeel van het advies aan gemeentebestuurders om te besluiten tot een verdere verlenging van het raamcontract, danwel onze afspraken via een andere vorm vast te leggen en een nieuwe inkoop te starten. Dit besluit wordt naar verwachting in december 2023 genomen. We realiseren ons dat het tijdpad daar naartoe kort is, vandaar dat we nog voor de zomervakantie hierover in gesprek willen.
Aanmelden
Er zijn twee (identieke) bijeenkomsten, via Teams. Je kunt je aanmelden voor een van de twee opties:
Optie 1: dinsdag 27 juni van 15:30 - 17:00 uur
Optie 2: dinsdag 4 juli van 13.00 - 14.30 uur
De inschrijftermijn is verstreken.
Wilt u toch nog graag uw ervaringen delen? Wij nodigen u van harte uit om per mail uw reactie te sturen op de onderstaande vragen voor 18 juli 2023. Versturen kan naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Voorbereiding op het gesprek
In deze 2 bijeenkomsten behandelen we een aantal vragen, die u in de voorbereiding binnen uw eigen organisatie al kunt bespreken:
- Voldoet de huidige inkoopsystematiek (via een open-house constructie met een raamcontract) aan de verwachtingen? Wat kan er beter of anders?
- Leidt de huidige manier van samenwerken tot transformatie en innovatie? en welke rol kan strategisch partnerschap daarin spelen?
- Welke bekostigingssystematiek past het best bij door u geleverde dienstverlening en de doelen die uw organisatie nastreeft?
- Wat is er verder nodig om meer grip te krijgen op de kosten en kunnen andere samenwerkingsafspraken daarbij helpen?
We zien uit naar de gesprekken en hopen u te verwelkomen op 1 van beide data.
Heeft u vragen? Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.