Door onder andere veranderende wet- en regelgeving en verplichtingen die voortkomen uit de overeenkomst stellen gemeenten een aantal wijzigingen voor op de raamovereenkomst per 1 januari 2023.
In lijn met de raamovereenkomst (artikel 2.6) geven we gecontracteerde aanbieders de gelegenheid om op de voorgestelde wijzigingen te reageren.
Belangrijk: de consultatie gaat alleen over de voorgestelde wijzigingen.
Hieronder vindt u een samenvatting van de voorgestelde wijzigingen:
Wijzigingen in de Raamovereenkomst
-
Er is een zinsnede toegevoegd aan XVIII.
Wijzigingen in Annex 1 (Algemene Voorwaarden Sociaal Domein)
- Er wordt een verduidelijking van het begrip ‘Cliëntsysteem’ opgenomen.
- In art. 4.6 is de beschrijving van de wijze van indexering aangepast
Wijzigingen in Annex 2 (Zorgproductenboek)
- In Annex 2 zijn deze ronde geen wijzigingen.
Wijzigingen in Annex 4 (administratieprotocol)
- Wijzigingen in de werkafspraken rondom Resultaatsturing in H 14.1
Wijzigingen in de productcodetabel
- De frequentie van de producten ‘Huishoudelijke hulp’ wijzigt naar ‘week’.
- De productcodetabel toont alle voorgestelde tarieven voor 2023.
Wijzigingen in het Toetsingskader opleidingen
- De extra controle eis bij een SKJ-registratie van voor 1 januari 2019 komt te vervallen.
Proces wijzigingen raamovereenkomst
Het proces ziet er als volgt uit:
- Consultatie: 11 juli t/m 12 augustus 2022 (12:00 uur)
- Publicatie Nota van Inlichtingen en gewijzigde raamovereenkomst via www.zorgregiomijov.nl op 1 november 2022.
Het is mogelijk dat u zich niet kunt vinden in de door ons, na consultatie, vastgestelde verduidelijkingen. Mocht dat het geval zijn, dan maakt dat voortzetting van de overeenkomst onmogelijk. Uitschrijven voor de Raamovereenkomst is dan noodzakelijk. Na uitschrijving mag u nog maximaal 6 maanden op basis van het eerder geldende zorgproductenboek zorg leveren.
Schriftelijke reactie
De termijn voor consultatie loopt van: 11 juli t/m 12 augustus 2022 (12:00).
Uw vragen en reacties kunt u versturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., onder vermelding van ‘Markconsultatie wijzigingen raamovereenkomst per 1-1-2023’. Geef in uw reactie duidelijk aan op welk document of annex de vraag/opmerking betrekking heeft.
Concept raamovereenkomst en annexen met voorgestelde wijzigingen voor 2022
Hieronder vindt u de volledige tekst van de aanpassingen in de raamovereenkomst en annexen, met daarin de doorgevoerde wijzigingen.