De cliënt meldt zich bij de toegang van de eigen gemeente. We bespreken wat de cliënt zelf nog kan en hoe familie, bekenden of vrijwilligers een bijdrage kunnen leveren. Als dat nodig is, kijken we welke aanvullende (professionele) ondersteuning bij de ondersteuningsvraag aansluit. De persoonlijke situatie is daarbij het vertrekpunt.
Als in het persoonlijk gesprek binnen de gemeenten Brummen, Heerde, Epe en Voorst blijkt dat de cliënt behoefte heeft aan Beschermd Wonen GGZ dan wordt de aanvraag verder afgehandeld via centrumgemeente Apeldoorn volgens de procedure als hiervoor beschreven. Voor de nadere invulling van het ondersteuningsplan kan het soms nodig zijn dat de cliënt met centrumgemeente Apeldoorn een tweede gesprek heeft. Het definitieve ondersteuningsplan en de beschikking ontvangt de cliënt van gemeente Apeldoorn. De zorgaanbieder ontvangt van gemeente Apeldoorn een dienstverleningsopdracht.
Het administratieve proces rond de toegang tot MO-BW staat beschreven in het regionale administratieprotocol.
Aan- en afmeldlijsten Beschermd Wonen Apeldoorn
De bestaande aan- en afmeldlijst beschermd wonen is aangevuld met de Beeindigingsredenen van het CBS en Terugkeer Naar Maatschappij
Bekijk de Werkwijze aan- en afmeldlijst
Contacten toegang in de acht gemeenten
Via onderstaande links gaat u direct naar de website van de lokale toegangen.